ȘCOALA „ON LINE” – TUTORELE ELEVULUI TREBUIE COMPENSAT!

by Leontina RUS on November 1, 2020

Post image for ȘCOALA „ON LINE” – TUTORELE ELEVULUI TREBUIE COMPENSAT!

      Pandemia declarată de OMS în anul 2020, provoacă o cotitură în viața școlară românească, școala primară îndeosebi. Se știe că, încă de la începutul anului de învățământ 2020 – 2021, clasele 1-4, unele dintre ele, unii învățători, cu acordul părinților au optat pentru învățământul de la distanță, on line, încă din primele zile ale acestui an școlar. Inițial, părinții, s-au arătat nedumeriți!…se ridica o problemă, anume, aceea, că unii copii nu aveau dotarea necesară, acasă, și nici ajutoare pentru operarea ei. În sfârșit, dacă în primele zile elevii care erau lipsiți de mijloacele tehnice: calculator, telefon, tabletă, internet etc. au apelat la prieteni, colegi ca să fie și ei prezenți la lecțiile on line, astăzi, fiecare tutore de copil s-a sucit, s-a răsucit, și a reușit, la clasa despre care scriu (o clasă a II-a), ca fiecare elev să asiste la lecție acasă la el, cum s-a dorit prin această hotărâre luată la nivelul conducerii unității școlare. Astăzi putem vorbi de un mare succes în învățământul de la distanță, iată, românesc, cu repercursiuni pozitive pe termen lung, după numai două luni de zile; un copil de clasa a doua, practicant al învățământului on line, să devină, deja, un elev instruit, disciplinat, încrezător în sine și cu dragoste reală de învățătură, de învățător și de …școală!
       Se ridică însă o problemă care trebuie rezolvată, instruirea tutorelui, care, obligatoriu, mai ales în primul an de școală, sau primul trimestru, se cuvine să fie remunerat de școală pentru orele pe care le consumă în a-și asista copilul; desigur, din fondurile alocate în vederea diminuării pagubelor provocate de pandemie. Plus cheltuieli de dotare. Repet, sistemul de școală on line duce la creșterea eficienței pregătirii elevului. Acesta devine mai pregătit, și, ce este mai important, devine un foarte bun utilizator, un foarte bun operator al calculatorului nelipsit astăzi din nici un mediu de activitate.
Se impune de la sine, pentru dezvoltarea lui, a elevului, armonioasă și sănătoasă, ca școala, învățătorul, să-l cheme măcar două ore pe parcursul zilei școlare pentru activități în aer liber și în mișcare. Dacă școala nu va face acest lucru se riscă îndepărtarea școlii de sufletul elevului, îndepărtarea de învățător…Se riscă însingurarea copilului, dependența acestuia de scaun și de ecranul obiectului de lucru; desigur se riscă îmbolnăvirea prin scăderea imunității elevului…Copiii de astăzi, în general legați de computer, școală on line sau jocuri, au nevoie de foarte multe ore petrecute în activități extrașcolare, ore de exerciții fizice…Atenție profesori, învățători! nu exagerați cu temele date „acasă”…această modă o să treacă. Copilul trebuie să învețe, că merge la școală ca să lucreze, să muncească!
Leontina RUS

Leave a Comment

Previous post:

Next post: